Вкусни и здравословни заместители на захарните и съмнителни спортни напитки

От деца сме свикнали да гледаме реклами, които ни убеждават, че силните спортисти пият спортни напитки, когато се състезават. Това, което не ни казват обаче, е колко добавена захар, подсладители, оцветители и изкуствени съставки има в тях. Повечето етикети показват единствено стойността на едно сервиране, но рядко се показва колко захар всъщност има в цялото шише или кутия. Също така тези напитки съдържат съставки непознати за повечето хора: декстроза, овкусители, фосфати, захарози, глицерин, аспартам и други.

В усилията си да избегнат високото съдържание на захар и „мистични“ съставки в спортните напитки, спортистите имат на разположение богат избор от здравословни напитки с естествени електролити като кокосова, алоева, кактусова или динена води и други.

Защо да пием електролитни напитки по-време или след тренировка?

По време на тренировка човек се поти и тялото отделя вода и минерали, за да поддържа телесната температура ниска и да предотврати прегряване. Тази загуба на вода и минерали трябва да бъде възстановена, за да може тялото да си възвърне баланса и да функционира нормално. В отговор на тази нужда, много компании предлагат спортни води с електролитни минерали и въглехидрати, за да предоставят на спортистите нужния източник на енергия.

Проблемът с тези напитки обаче възниква, заради високите стойности на захар и нездравословни, непознати за повечето от нас съставки, които се добавят в напитките. Кой би се тъпкал със захар и оцветители, когато иска да подобри здравето и физиката си?

По-долу сме направили списък с няколко здравословни, вкусни и богати на естествени електролити напитки, които ще ви поддържат добре хидратирани и тонизирани.

Опитайте следващия път когато тренирате и се убедете сами!

Кокосова вода

Кокосовата вода напоследък стана доста популярна в спортните среди. Здравословните съставки, които се съдържат в нея, включват антиоксиданти, фитонутриенти, естествени ензими, витамини, минерали и много други.
Една от основните причини, поради която спортистите пият кокосова вода, са естествените електролитни минерали като калий, магнезий, натрий, цинк, селен, йод, сяра и манган. Тези минерали рехидратират и създават баланс в нашето тяло.
Кокосовата вода също така не съдържа глутен. Тя помага за намаляване на кръвното налягане, горене на мазнини, както и за посигането на по-хидратирана кожа.

Внимание! Не всички производители спазват натуралния микс от съставки в кокосовите води. Винаги проверявайте съдържанието за добавени захари и други непознати съставки преди консумация.

Динена вода

Всички ние обичаме да се насладим на няколко парчета диня след дълъг и горещ ден. А защо да не я опитаме и като напитка?
Динената вода съдържа 6 пъти повече електролити от стандартните спортни напитки, както и полезните L-цитрулин, витамин Ц, ликопен и антиоксиданти. Електролитните минерали в динената вода включват тиамин, рибофлавин, ниацин, витамин Б6, фолиева киселина, пантотенова киселина, магнезий, фосфор, калий, цинк, мед, манган, селен, холин, бетаин и ликопен.
Ако не искате да закупувате динена вода, можете сами да си направите такава. Просто смесете прясна диня с лайм или лимон и добавете щипка мента. За сладост може да прибавите естествена или био захар.

Вода с алое

Водата с алое е създадена от растението алое вера, което е добре познато със зравословните си свойства. Алое вера се ползва в медицината от столетия.
Водата от това растение съдържа витамин Б12, холин, мед, калий и 20 различни аминокиселини. В допълнение водата от алое има противовъзпалителни свойства, които помагат при запек и киселини.

Кактусова вода

Водата от кактус е добре познат натурален хидратант. Кактусовата вода съдържа хидратиращи антиоксиданти, естествено срещащи се електролити, витамини и минерали. Този вид вода е с ниско съдържание на захар и не съдържа оцветители. Кактусовата вода също така е известна със своя противовъзпалителен ефект.

Домашно приготвени хидратиращи електролитни напитки

Има няколко типа храни, богати на електролити, които могат да бъдат превърнати в хидратиращи напитки. Със сокоизстисквачка можете да приготвите сок от цитрусови плодове като лимон, грейпфрут и портокал, които са богати на електролити. Бананите са богати на калий, в допълнение на другите електролитни минерали и витамини, които съдържат. Зеленчуците като целина, зеле и краставици са освежаващ източник на естествена хидратация и имат много приятен вкус.

За да създадете хидратиращата напитка според вашия вкус, може да ползвате:

1426725_380034318800569_225161432_n

Ябълка
Лимон
Лайм
Прясно изцеден портокал
Изцедена диня
Морска сол
Готварска сода
Кленов сироп
Банан
Зеле
Бадемово мляко
Био захар

Поддържането на хидратация е много важно за вашата физика и здраве, независимо дали спортувате, прекарвате много време на открито или просто се потите обилно. Винаги следете количеството вода, което консумирате. Жаждата не трябва да бъде единствения индикатор, че организмът ви се нуждае от вода. Препоръчителната дневна консумация на вода е около 2 литра, а ако тренирате, това количество трябва да бъде увеличено според интензивността на тренировките и потенето.

Тази статията е с информативен характер и не следва да бъде тълкувана като медицински съвет, диагноза или лечение.

Източник: http://www.onegreenplanet.org

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *